بر اساس گزارشی که توسط شرکت PANOPTO (https://www.panopto.com/everyday-expertise/) با تحقیق از 1000 کارمند آمریکایی ارائه شد نتایج جالبی به دست آمده است که نکات مهم آن در ادامه ذکر خواهد شد:

  • کسب‌وکارهای آمریکایی هر ساله 47 میلیون دلار در نتیجه عدم به‌اشتراک‌گذاری مؤثر دانش از دست می‌دهند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این آمار متوسط است و قطعا شرکت‌های بزرگ، رقم بیشتری را از دست خواهند داد. در وبسایت این شرکت نیز امکان محاسبه این ریسک و محاسبه رقم تقریبی در دسترس قرار داده شده است.
  • کارکنان دانشی(دانشکاران) آمریکایی تقریبا هر هفته 5 ساعت از وقت خود را صرف یافتن اطلاعات و دانش حیاتی از سایر همکاران یا ایجاد دوباره دانش و اطلاعاتی که در سازمان وجود دارند می‌کنند.
  • 42 درصد دانش مربوط به انجام کار توسط کارمندان حاضر در آن پست سازمانی به دست می‌آید و به دیگران منتقل نمی‌شود.
  • وقتی که کارمند جابه‌جا می‌شود یا بازنشسته می‌شود یا به نحوی در دسترس نباشد، آن 42 درصد از کار او توسط همکارانش قابل انجام نیست.
  • 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق، به دست‌آوردن اطلاعات و دانش حیاتی از همکارانشان را سخت، خیلی سخت و حتی نزدیک به غیرممکن دانسته‌اند.
  • تاخیرهای ناشی از عدم به‌اشتراک‌گذاری دانش تاثیر بسیار زیادی روی برنامه‌ریزی پروژه‌ها دارد. 66 درصد از این تاخیرات تا یک هفته دوام خواهد داشت و 12 درصد از آن حدود یک ماه و بیشتر.
  • 81 درصد کارکنان ادعا کرده‌اند زمانی که به اطلاعاتی که برای انجام کار نیاز دارند دسترسی پیدا نمی‌کنند، احساس ناامیدی می‌کنند.
  • 85 درصد کارکنان با این نکته موافقند که حفظ و به‌اشتراک‌گذاری دانش منحصربه‌فرد در محیط کاری، برای افزایش بهره‌وری حیاتی است.
  • 81 دردصد کارکنان اعتقاد دارند که جایگزینی دانشی که از طریق تجربه به دست آمده است، زمانی که از دست برود بسیار سخت‌تر است.
  • در شرکت‌های با نرخ خروج کارمندان بسیار زیاد، 65 درصد کارکنان بیان کردند که دسترسی به اطلاعاتی که برای انجام کار نیازدارند خیلی سخت و نزدیک به غیر ممکن است.
  • در حالی که هر فرد جدید الاستخدام حداقل باید دو و نیم ماه آموزش رسمی ببینید، در صورتی عدم به‌اشتراک‌گذاری مناسب دانش، این زمان به 6 ماه هم افزایش می‌یابد تا فرد بتواند آماده انجام وظایف محوله شود.
  • این کارکنان پس از ورود به شغل خود، معمولا سه ماه به دنبال یادگیری جزئیات، یافتن اطلاعات مناسب و تکرار ناخواسته کار خواهند بود.

تمامی موارد ذکر شده در مطالب فوق، نشان‌دهنده عدم وجود سیستم مدیریت دانش مناسب است.