km21)     سه هدف با اولویت بالاتر را برای کار خود در نظر بگیرید و بر روی برطرف کردن بزرگترین نیازهای سازمان تمرکز کنید.

 

    2)     تعیین کنید چه افرادی باید در طرح مشارکت نمایند، کدام فرآیندهای اساسی مورد نیاز است، و ابزارهای مختلف چگونه می‌توانند از افراد و فرآیندها پشتیبانی نمایند.
    3)     چشم‌انداز نهایی را تدوین کنید.: زمانی که این طرح به خوبی اجرا شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در سند چشم‌اندازی که آماده می‌کنید به این نکات بپردازید که مدیریت دانش چگونه باید کار کند و سپس تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیرید.
    4)     شروع کار برای تحقق چشم‌انداز را با گام‌های کوچک آغاز کنید که قابل ارزیابی نیز باشد. پیاده‌سازی، بهبود و تکرار فرآیندها و ابزارهای کلیدی مدیریت دانش، عامل موفقیت خواهد بود.
    5)     یک مثال متقاعدکننده تعریف کنید: در مورد پیاده‌سازی یا گسترش یک ابزار صحبت نکنید، بلکه در مورد مزایای آن صحبت کنید.
    6)     کار را با پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت دانش شروع نکنید.
    7)     به دنبال پاسخ به این سوال باشید که افراد چرا دانش خود را به اشتراک نمی‌گذارند و به آن‌ها کمک کنید تا متوجه شوند چرا باید دانش خود را به اشتراک بگذارند.
    8)     اهداف را تعیین کرده، نیازمندی‌های ارتقاء و پاداش را مشخص کنید و رفتارهای دانشی مثبت را شناسایی کرده و مورد تقدیر قرار دهید.
    9)      محتوا جمع‌آوری کنید و افراد را به هم متصل نمایید.
    10)     از طریق مثال، تمرین برای سخنرانی، مدل کردن رفتارهای شایسته برای ارائه نتابج مدیریت دانش به دیگران استفاده نمایید.